Csíra az étrendünkben

A csírákon, élő- nyers táplálékon alapuló étrend előnyei:

Tápegész

A csíraételek természetes formájukban fogyaszthatók. Vitaminokban, nyomelemekben, ásványi anyagokban gazdagok. csírák egymást kiegészítő, teljes egységet képviselő tápanyagokat halmoznak fel. Az emésztésükhöz minden anyagot tartalmaznak.

Magas napenergia-tartalom

A növények zöld festékanyaguk segítségével képesek közvetlenül felvenni a Nap energiáját a napfényből. (Éppen ezért "Nap-konzerveknek" is hívják őket.) Ezt jelzi erős ún. "biofoton"-sugárzásuk is. A táplálékok közül a friss, érett, nyers gyümölcsök, dió- és zöldségfélék, bogyók, levelek, szárak, gyökerek és magvak bocsátják ki a legerősebb biofoton-sugárzást. Az eltárolt napenergia leginkább sértetlen, természetes formájukban vehető fel belőlük.

Enzimbőség

Az enzimek jó emésztést és anyagcserét biztosítanak. Lehetővé teszik a tápanyagok (vitaminok, nyomelemek, ásványi anyagok, fehérjék, szénhidrátok, zsírok és olajok) szervezetbe kapcsolását és a szervezet méregtelenítését. Hőkezelés hatására azonban (kb. 55°C fok felett) lebomlanak, és ezek hiányában a különböző tápanyagok vagy nem is hasznosulnak, vagy a szervezet saját tartalékaiból kell a szükséges enzimeket előállítania (ami például a hasnyálmirigy természetellenes túlterheléséhez vezet).

Vitaminbőség

Az élő táplálékok gazdagon tartalmaznak különböző, az emberi szervezet számára fontos vitaminokat. Sok vitamin azonban a hőkezelés (például a C-vitamin 60°C fokon), a túlzott hűtés, vagy akár csak a növény felszínének a megsértése hatására tönkremegy. Az állati eredetű táplálékokban pedig eleve jóval kevesebb vitamin található, emellett sok vitamint emészthet fel a természetellenes formában fogyasztott (denaturált) ételek (pl. fehér liszt, kristálycukor), valamint az élvezeti cikkek (pl. kávé) fogyasztása is ("vitamin- és nyomelem rablás").

Organikus sótartalom

A csírák szerves (organikus) sókat tartalmaznak, melyet az emberi szervezet képes feldolgozni és beépíteni. A szervetlen sók (pl. konyhasó ) ezzel szemben a szervezetben lerakódnak, és jelentős mennyiségű vizet kötnek meg (konyhasó pl. 120g vizet), melyek számos betegség forrásai. Csírákon alapuló étrendre térve a szervetlen sók és az általuk megkötött víz kiürül a szervezetből; javul az anyagcsere, normalizálódik a vérnyomás. A szerves sók, melyek utánpótlása a növényi táplálékkal biztosított, az enzimek által a szervezetbe épülve maradnak.

Rostbőség

A csírák gazdagon tartalmaznak rostanyagot (ezért olyan ropogósak), amely serkenti a bélműködést, elősegíti a rendszeres széklet meglétét, és segít megszüntetni a székrekedést. A beleken gyorsabban áthaladó és onnan könnyebben kiürülő salakanyag kevésbé terheli a szervezetet: kisebb az esély a belekben lezajlódó rothadásra, valamint a visszaszívódó mérgező anyagok mennyisége is kevesebb ily módon.

Optimálisabb fehérjebevitel

Vegyes étrend mellett az optimális fehérjemennyiség többszöröse kerülhet be a szervezetbe, vagy nem (a civilizált ember egyszerre elhízott és alultáplált). A többletfehérje a belekben rothadáson megy keresztül, melynek méreganyagai a vastagbélből felszívódva elárasztják a szervezetet (önmérgezés). Ez számos betegség okozója. A csírákon alapuló étrend megfelelő mennyiségű fehérjét biztosít a szervezet számára, amely aminosav összetételét tekintve is optimális - a fehérjeanyagcsere-zavarok tehát kiküszöbölhetők.

Gyulladás gátló hatás

Számos csíra, gyulladás gátló hatású. A vegyes táplálkozás ezzel ellentétben fokozhatja a gyulladásokat.

Antibiotikus hatás

Minden magasabb rendű növényben (főleg fűszernövényekben és a hagymafélékben, hagymacsíra, retekcsíra) kisebb-nagyobb mennyiségben baktérium- és vírusölő anyagok is találhatók, melyek nyers fogyasztás esetén érvényesülnek. Hatásukra gyorsabbá válik a véralvadás, a hajszálérfalak ellenállása nő, a T-limfociták száma megemelkedik, így fokozódik az immunitás. A vegyes táplálkozás ezt csökkenti.

Megfelelő zsír és koleszterin tartalom

A csírákban túlnyomórészt telítetlen zsírsavak találhatók, melyek segítik az érvédő koleszterin képződését. Ez kedvező hatású az érrendszerre, szívműködésre és a vérkeringésre; a vérrög-képződés (trombózis, embólia) ellen hat, és gátolja az infarktust. Az állati eredetű táplálék ezzel szemben nagy mennyiségben tartalmaz telített zsírsavakat, melyek fogyasztása az érkárosító hatású koleszterin növekedéséhez vezet.

Antikarcinogén hatás

Egyes csírákban található enzimem gátolják a rákos elváltozások kialakulását (főként búza csíra, brokkoli csíra, vöröskáposzta csíra). A húsos, vegyes étrend és anyagcseretermékei ezzel szemben fő okozói a rákos betegségeknek.

Lúgosító hatás

A szervezetben végbemenő kémiai folyamatok nagy része lúgos közeget igényel, a lúgos közeg biztosítja az egészséges sejtélet számára kívánatos feltételeket. A csírák lúgosító hatásúak a szervezetre nézve, míg a vegyes étrend, savasító hatással jár. Mivel sok baktérium csak savas közegben képes szaporodni, így a savas közeg melegágya a különböző kórokozók elszaporodásának is.

Örülök, hogy rám talált!

2008-ban kezdtem búzafüvet és csírákat termeszteni és fogyasztani. Ezek az évek folyamatos kísérletezgetésekkel, fejlesztésekkel és tanulással teltek.
Az árusítás menetét már az elejétől fogva úgy alakítottam ki, hogy a vásárlókkal hétről-hétre találkozzam. Legyen lehetőség közvetlen beszélgetésekre. Ez idő alatt rengeteg tapasztalat, eredmény, élmény gyűlt össze, amit ha egy kicsi időt szentel az oldalnak el is olvashat.
Sok sikert az egészség útján!

Tisztelettel,
Prázmári Mihály

Prázmári Mihály e.v.
Nyitva tartás:
Csütörtök 13-20 óráig
9400 Sopron, Bánfalvi út 14. Kertvárosi Vásárcsarnok 9. számú üzlet
Tel.: +36/70-395-9020
buzafumisi@gmail.com
Skype: Zöldudvar

wahavi honlaptervezésdrupal